۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

گذاشتن پسورد بر روي پرورنده‌هاي آفيس

ممكن است اين سؤال براي شما نيز پيش آمده باشد كه آيا امكان قرار دادن پسورد بر روي پرونده‌هاي مختلف آفيس وجود دارد؟ پاسخ، مثبت است. با استفاده از ترفندي كه هم‌اكنون به شما معرفي خواهيم كرد،‌ مي‌توانيد با استفاده از قابليت‌هاي نسخه جديد آفيس بر روي پرونده‌هاي ساخته شده توسط نرم‌افزارهاي Word،Excel و يا Power Point پسورد بگذاريد؛ به طوري كه مشاهده اين پرونده‌ها تنها با وارد كردن پسورد صحيح امكان‌پذير باشد.بدين منظور، يكي از برنامه‌هاي Word، Excel و ياPower Point را اجرا نماييد.از منوي Tools بر روي Options كليك كنيد. اكنون به تب Security برويد. در اين قسمت دو فيلد را مشاهده مي‌كنيد. يكي قسمت Password To Open و ديگري Password To Modify مي‌باشد.كاربرد قسمت Password To Open بدين شكل است كه با وارد كردن پسورد در اين بخش و ذخيره آن، با هر بار باز كردن فايل محافظت شده، از شما پسورد خواسته مي‌شود و تا زماني كه پسورد را وارد نكنيد، امكان هيچ كاري را نخواهيد داشت.اما عملكرد بخش Password To Modify اين گونه است كه پس از ذخيره پسورد در فايل و اجرا نمودن آن، گزينه‌اي به نام Read Only در اختيار كاربر قرار مي‌گيرد كه با استفاده از آن مي‌توان تنها فايل را مشاهده كرد و در صورت تغيير، به شكل جدا آن را ذخيره نمود. در نتيجه، فايل هيچ تغييري نمي‌پذيرد. دقت كنيد پس از انتخاب پسورد و زدن دكمهOk ، نياز به وارد كردن مجدد پسورد مي‌باشد.در صورتي هم كه هر دو قسمت توسط شما پسوردگذاري شود، هنگام باز كردن فايل دوباره از شما پسورد خواسته مي‌شود. بنابراين، نيازي به انتخاب دو پسورد يكسان براي دو قسمت وجود ندارد. گفتني است كه در انتخاب پسورد دقت كافي به خرج دهيد. اگر دو پسورد مي‌گذاريد، اين دو پسورد را حتماً به خاطر بسپاريد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر